czwartek, 10 maja 2018

PRZEDPREMIEROWO "Cała ja" Augusta Docher 16/2018

                                    
                                                "CAŁA JA"
                                                   Autor : Augusta Docher
                                                 Wydawnictwo : OMGBooks



Kolejny raz mam przyjemność, zaprosić was do świata wyobraźni Augusty Docher. Kobiety, która z każdą książką zaskakuje coraz bardziej. Kiedy sięgam po jej kolejną książkę, jest to niezwykła przyjemność, bo wiem, że znów dostanę coś wyjątkowego. Coś co pozwala przeniknąć do świata bohaterów i wraz z nimi dzielić wszystkie emocje...


                                                                      **********

Milena całkowicie traci głowę, gdy całuje Jacka po raz pierwszy. W starszym, zamożnym przyjacielu rodziny odnajduje wszystko, czego brakuje jej rówieśnikom – szacunek, czułość i namiętność. Wydaje się, że wreszcie odnalazła swoje szczęście. Nie wie jeszcze, że przewrotny los szykuje dla niej wielką niespodziankę.

Paula przeżyła tragedię, po której musi na nowo poskładać swój świat. Ciężką pracą próbuje zagłuszyć ból, który towarzyszy jej każdego dnia. Nie wyobraża sobie, że mogłaby znów komuś zaufać – do chwili gdy na jej drodze staje tajemniczy chłopak z tatuażem w kształcie smoka. Wraz z nim nadchodzi wiosna i nadzieja na lepsze dni.
Co łączy Milenę i Paulę?
Czy można zapomnieć o dawnych nieszczęściach i spojrzeć w przyszłość z ufnością?
Czy zranione serce potrafi znów pokochać z całych sił?
(źródło opisu i okładki empik.com)



                                                                       **********

Pierwsze co porwało mnie, kiedy dostałam książkę, to jej wydanie. Jest cudowne! A zaznaczam to egzemplarz próbny. Prześliczna, przesycona kolorem okładka, lśniąca, śliska faktura, a do tego bielusieńkie karty- co ostatnio jest o zgrozo, rzadkością. A do tego para na zdjęciu, idealnie współgrająca z treścią. Estetyka książki, czyni czytanie niezwykła przyjemnością.
Powieść ma trzech głównych bohaterów, choć narracja w większości prowadzona jest przez dwie dziewczyny - Milenę i Paulę.

Milena to dziewczyna wydawałoby się, w czepku urodzona. Pochodzi ze znamienitej rodziny, jest bardzo zamożna, ma na pozór fajnego chłopaka, i głowę pełną planów i marzeń. Jednak nad jej życiem zaczynają zbierać się chmury. I to chmury zapowiadające niezłą burzę. Początkiem wszystkiego jest tragiczna śmierć ojca i pewna prywatka...

Paula to jej przeciwieństwo. Dziewczyna bez przeszłości... A przynajmniej za taką próbuje uchodzić. Pochłonięta ciężką pracą, nie dopuszcza do siebie nikogo, kto chciałby ją lepiej poznać. Jej skrupulatnie budowany mur, zaczyna kruszeć z chwilą poznania Paula vel Pawła. Kim jest ten tajemniczy chłopak? Dlaczego Paula tak chroni swoją przeszłość? I co wspólnego mają Milena i Paula, skoro przez większość część powieści, wydaje się że to zupełnie odrębne historie, a dziewczyn zupełnie nic nie łączy.

"Cała ja" to powieść z gatunku New Adult. Niby z założenia, to powieści dla młodzieży, ale tutaj każdy znajdzie coś dla siebie. Mamy tu ogrom uczuć. Emocje które Augusta tu przelała, sprawiają że chwilami wydaje się, jakby karty czytanej książki miały płonąć. Czytając, czasem wręcz zapominałam o oddechu, pochłaniając kolejne strony. Jednych bohaterów pokochałam, a innych próbowałam po prostu zrozumieć. Bo życie nas uczy, że nie zawsze zło jest zaplanowane. Czasem ono kiełkuje z maleńkiego ziarenka, by w niespodziewanym momencie wprost wybuchnąć, i jak pasożyt żywić się czyjąś rozpaczą. Augusta Docher ma w sobie to coś, że w każdej nowej powieści ukazuje miłość, uczucia zupełnie inaczej. Tak jakby mieszała kolory. Czasem jest to miłość wyrachowana, czasem naiwna, a czasem to właśnie ta jedyna, na którą trzeba sobie zapracować. Ta której szukamy, popełniając po drodze błędy. Potrafi też fantastycznie kreować sylwetki młodych ludzi.

"Cała ja" to jedna z najlepszych książek które przeczytałam w tym roku, a trochę ich już było.
Mam tylko jeden kłopot. Cytaty... Po raz pierwszy szukam czegoś by was zachęcić, już po przeczytaniu książki. A wiecie dlaczego ich nie zaznaczałam w trakcie lektury? Zapomniałam!Tak pochłonęło mnie czytanie że zwyczajnie zapomniałam!
Bardzo polecam!


                                                              *********

"Stanę na głowie, żebyś była szczęśliwa. I jeszcze jedno, bez względu na to, jak to wszystko się potoczy, czy nam wyjdzie czy nie, przyrzekam, że nigdy nie stanę się przyczyną twoich łez..."

                                                             **********


Daję : 10/10
Ilość stron : 429
Wydawnictwo : OMGBooks , Znak Literanova.







Za egzemplarz książki dziękuję autorce Auguście Docher, oraz Wydawnictwu OMGBooks, Znak Literanova.














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz